ایرانی، کالا/خدمت مبتنی بر دانش ارائه کن             شیوه مشارکت اعضای هیئت علمی و دانشاه ها در شرکتهای دانش بنیان             به کارگیری محصولات خدمات شرکتها جهت توسعه کسب و کار خود             معرفی محصولات و خدمات خود به دیگران             مشاهده جزئیات امار شرکتهای دانش بنیان و غیر دانش بنیان             ایرانی کالای مرغوب ایرانی بخر            
شبکه دانش بنیان ویترین عرضه محصولات، خدمات و اطلاعات دانش بنیان و دانش محور
  •   دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹

راهنمای ساده

سلام
از اینکه با ما در سایت دانش بنیان هستی خوشحالیم. امیدوارم از بودن با ما راضی باشی و به دیگران هم توصیه کنی به ما ملحق بشن.
میخوام بصورت ساده شما را راهنمایی کنم تا لذت و بهره بیشتری از سایت دانش بنیان ببری. آماده ای؟
اول ثبت نام کن. گذاشتن عکس خودتو یادت نره. البته اجباری نیست ولی جالب تر میشه. ضمنا نام و عکس و مشخصات خاص شما را کسی نمی بینه.
یادت نره که بری به ایمیلت و حساب خود را فعال کنی
لطفا نام کاربری، شماره رمز و کد کاربری خود را یه گوشه ای بنویس که دم دستت باشه.

ادامه متن

تعریف شتاب دهنده براساس سایت زومیت:

این روزها با رشد روزافزون شکل‌گیری استارتاپ در کشورمان کلمه‌ی شتاب‌دهنده نیز زیاد به گوش می‌خورد و بسیاری از افراد با این مفهوم آشنایی ندارند. اما به واقع مفهوم شتاب‌دهنده به چه معنا است و آیا این مفهوم در کشورمان جایگاه خود را پیدا کرده است؟

همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با پاسخ به این سوال و آشنایی با مفهوم شتاب‌دهنده با تاریخچه‌ی آن، آشنا شوید. کسب‌وکارهای نوپا یا همان استارتاپ همیشه در ابتدای کار با چالش‌هایی مواجه می‌شوند. این چالش‌ها در زمینه‌های مختلف برای یک استارتاپ رخ می‌دهد و در بیشتر موارد سبب می‌شود که استارتاپ‌ها با شکست روبرو شده یا از مسیر اصلی خود منحرف شوند. نکته مهم این است که این چالش‌های چه هستند و استارتا‌پ‌ها چگونه باید با این مشکلات مقابله کنند؟

چالش‌های رفتاری، مالی، فکری، بازارشناسی و شناسایی درست هدف از برجسته‌ترین مشکلاتی هستند که کسب‌وکارهای نوپا با آنها روبرو می‌شوند. این چالش‌های قابل برطرف شدن هستند ولی در بیشتر موارد سبب شوند استارتاپ‌ها با شکست روبرو شوند. بیشترین دلیل تأثیر چالش‌های موجود در شکست سریع استارتاپ‌ها عدم تجربه‌ی کافی و نبود حمایت کننده است. هر چند برخی از افراد فکر می‌کنند عدم حمایت مالی می‌تواند مشکل بزرگی برای یک استارتاپ باشد اما تجربه این را نشان داده است که هر چند مشکلات مالی جرقه‌ای برای آغاز پروژه شکست استارتاپ‌ها است ولی مشکل عمده عدم حمایت و تجربه در زمینه‌های فکری، بازارشناسی، پیداکردن هدف و مواردی از این دست است.

به همین دلیل از سال ۲۰۰۵ در آمریکا مفهوم شتاب‌دهنده (در انگلیسی Seed Accelerator یا Startup Accelerator) شکل گرفت. شتاب‌دهنده استارتاپ‌ها یعنی تیم یا شرکتی که از لحاظ مالی‌، فکری و تجربه از استارتاپ‌ یا استارتاپ‌ها حمایت کرده و نکات مهم آموزشی لازم را در کمترین زمان به استارتاپ‌ها ارائه می‌کند. پس شتاب‌دهنده‌ها تنها حامی مالی نیستند و با سرمایه‌گذاران تفاوت‌های بسیاری دارند. فعالیت و مراحل کاری شتاب‌دهنده هر شتاب دهنده فعالیت‌هایی را برای حمایت، رشد و ثبات استارتاپ‌ها انجام می‌دهد.

در بیشر استارتاپ‌ها ۴ مرحله‌ی زیر دیده می‌شود. ۱- انتخاب اولیه: در این مرحله هر شتاب‌دهنده با فراخوان دادن از میان استارتاپ‌های موجود تعدادی را برای آماده‌سازی که بین ۱ تا ۳ ماه صورت می‌کند انتخاب می‌کند. این انتخاب توسط مدیران یا مربیان (mentors) انجام می‌شود. ۲- آماده‌سازی: در بخش آمادگی اولیه که بین ۱ تا ۳ ماه طول می‌کشد، شتاب‌دهنده مفاهیم ابتدایی کسب‌وکار را برای استارتاپ‌ها آموزش داده و با هدف‌سازی استارتاپ‌ها را به سازماندهی اولیه نزدیک می‌کند. در پایان این دوره تعداد استارتاپ مورد نظر برای دوره‌ی اصلی شتاب انتخاب شده و در شتاب‌دهنده می‌مانند. ۳- دوره‌ی شتاب: در این دوره استارتاپ‌هایی که مانده‌اند در قبال دریافت مبلغی (معمولا مابین ۵هزار تا ۲۰ هزار دلار معادل ۱۶ میلیون تا ۷۰ میلیون تومان) درصدی از سهماشان را به نام شتاب‌دهنده می‌کنند. این سهام معمولا میان ۱۰ تا ۲۰ درصد است. در کنار این کمک مالی استارتاپ‌ها از طریق مربیان و مشاوران آن مرکز شتاب‌دهنده استارتاپ خود را تجاری‌سازی می‌کنند یا به مرز تجاری شدن می‌رسانند. این دوره حدود ۴ تا ۹ ماه طول می‌کشد. ۴- روزنمایش (معرفی به سرمایه‌گذار): پس از اتمام دوره‌ی شتاب کار استارتاپ‌ها تقریباً در شتاب‌دهنده تمام می‌شود و در Demo Day یا همان روز نمایش، استارتاپ‌ها خود را برای سرمایه‌گذاران معرفی می‌کنند تا بتوانند برای استارتاپ خود سرمایه‌گذار پیدا کنند.

 

هدف شتابدهنده (Accelerator) : کمک به کوتاه کردن روندهای راه اندازی و توسعه یک کسب و کار نوپا کمک در جهت بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات، و ثبات مالی کسب و کار نوپا آموزش و پرورش استارتاپ های پذیرش شده به صورت موازی و گروهی به این دلیل که در زمان های مشخصی گروه های استارتاپی وارد و خارج می شوند (بر خلاف مدل مراکز رشد که یک یک و به صورت موردی عمل می کنند) مشارکت در فرآیند فشرده ی توسعه کسب و کار نوپا برای یک مدت محدود (حداکثر ۶ ماه) دارا بودن یک سیلابس آموزشی کسب و کار محور ارائه ی مربی گری و یا منتورینگ و راهنمایی و مشاوره از کارآفرینان پیشکسوت و باتجربه به کارآفرینان افزون بر این ها، (نه همه ی) شتابدهنده ها، با ویژگی های زیر متمایز می شوند: فرآینده انتخاب، و داوری بسیار رقابتی ارائه ی سرمایه اولیه معرفی کارآفرینان به سرمایه گذاران احتمالی بازه ی زمانی ۳ تا ۴ ماهه فضای کاری مشترک همراه با کمک و کاهش قیمت برای دسترسی به زیر ساخت ها و خدمات اداری در تعاریف بالا ۳ نکته مهم و قابل تامل وجود دارد:

 

۱. نکته مهم در تعریف یک شتابدهنده، شراکت است: شراکت هم در موفقیت و هم در شکست که این امر در قالب یک مدل همکاری مشخص شامل تقسیم سهام میان کارآفرینان و شتابدهنده در ازای آورده های نقدی و غیرنقدی دو طرف عملیاتی می شود. برای نمونه دریافت درصد کمی از سهام توسط شتابدهنده در ازای سرمایه نقدی و غیرنقدی که ارائه می نماید. لازم است دقت شود که میزان سهامی که شتابدهنده دریافت می کند نباید آنقدر زیاد باشد که کنترل کسب و کار را از کارآفرین بگیرد، و یا جایی را برای ورود سرمایه گذاران بعدی در آینده باقی نگذارد. ۲. تاکید مهم دیگر بر برنامه زمانی مشخص است: هدف یک شتابدهنده کوتاه کردن و شتابدهی به پروسه های راه اندازی یک کسب و کار نوپاست. اگر برنامه زمانی با آغاز و پایان مشخص وجود نداشته باشد و دو طرف یعنی شتابدهنده و استارتاپ، خود را به یک بازه زمانی از پیش تعیین شده مقید ندانند، به احتمال زیاد شتابی در اجرای نقش های خود هم نخواهند داشت. در واقع این موضوع یکی از تفاوت های اساسی شتابدهنده ها با مراکز رشد (incubators) هم هست. در آن مراکز در کشورمان (چه خصوصی و چه دولتی) زمان معنا و ارزش خودش را کم کم از دست می دهد، و معمولا استارتاپ ها با زمان های طولانی در آنجا باقی می مانند تا بلکه به جایی برسند. تصور کنید نوزادی که برای زمان مشخصی نیاز به incubation دارد تا به رشد لازم برسد، را بیش از اندازه ی طبیعی در دستگاه انکوبانور بماند. این نوزاد قطعا نوزاد سالمی نخواهد شد. ۳. نکته مهم دیگر، وجود منتورهای حرفه ای می باشد: مشخص است که منتور با مربی آموزشی، متفاوت است. تعریف مناسبی که از کلمه منتور می توان ارائه کرد، فردی است با تجربه که سال ها در یک حوزه ی مشخص فعالیت عملی داشته است، شکست ها و موفقیت های متعدد تجربه کرده است. معمولا چنین افرادی به سبب تجربه، سن بالاتری داشته و به قول معروف چندین پیراهن بیشتر پاره کرده اند. چنین افرادی، در حوزه های کاری خود سرشناس و بسیار با ارزش هستند، روابط تجاری بسیار خوبی دارند و مورد قبول فعالان آن حوزه هستند. ارتباط داشتن با چنین بزرگانی، برای کارآفرینان جوان، افتخار محسوب می شود. آنان با یک جمله، یک اشاره یا یک تماس، می توانند طرز فکر یک کارآفرین را دگرگون می نماید و به حرکت او به سمت موفقیت شتاب می دهدد. در ادبیات عرفانی و کهن ما، به چنین شخصیتی هایی با عنوان های مانند پیرِ راه، مرشد، رهنمون و … یاد می شود.

 

تاریخچه شتاب‌دهنده همانظور که گفته در سال ۲۰۰۵ در شهر کمبریج ایالت ماساچوست آمریکا مفهوم Seed Accelerator با تأسیس شرکت شتاب‌دهنده‌ی Y Combinator شکل گرفت. البته Y Combinator بعدا به سیلیکون‌ولی منتقل شد تا جایگاه بهتری در حمایت و شتاب‌دادن به استارتاپ‌های فناوری بازی کند. پس از این شتاب‌دهنده‌های دیگری نیز با الگو برداری از Y Combinator شکل گرفت تا مفهوم شتاب‌دهندگی در چرخه‌ی استارتا‌پ‌ها شکل گیرد و سبب اتکای استارتاپ‌های مختلف شود. برترین شتاب دهنده‌ها امروزه شرکت‌های شتاب‌دهنده‌ی زیادی در سطح دنیا و به خصوص آمریکا در حال فعالیت هستند که برترین‌های آنها تا کنون و در سال ۲۰۱۶ میلادی عبارتند از : رده‌ی پلاتینی: 500 Startups Alchemist Amplify LA Angelpad Chicago New Vnture Challenge Muckerlab StartX Techstarts Y Combinato رده‌ی طلایی: Brandery Capital Innovators Dreamit gener8tor Healthbox Mass Challenge Surge رده‌ی نقره‌ای: Alphalab Betaspring Health Wildcatters Iron Yard Lighthouse Labs Plug and Play Zero to 510

 

 

شتاب دهنده های مشهور ایران:

دیموند

شتاب دهنده دیموند، برای کسب‌و‌کارهای نوپا یک برنامه ۹ ماهه تدارک دیده که شامل دو بخش اصلی است. ابتدا تیم‌های علاقمند فرم درخواست خود، برای ورود به دوره پیش شتابدهی دیموند را از طریق وب‌سایت تکمیل و ارسال می‌کنند. درخواست‌های ارسال شده در چند مرحله شامل مصاحبه حضوری، بررسی می‌شوند. تیم‌های برگزیده به مدت ۱۲ هفته وارد مرحله پیش‌شتابدهی شده و در مسیر شکل‌دهی به هدف خود در جاده کارآفرینی قدم می‌گذارند. در این مدت تیم‌های حاضر در دیموند به مجموعه‌ای از خدمات و امکانات دیموند مانند کارگاه‌های تخصصی، سخنرانی‌ها، جلسات با مربیان، ملاقات با سایر بنیانگذاران کسب‌و‌کارهای نوپا، گردهمایی استارتاپ‌ها برای انتقال تجربیات و فضای کاری خلاق دسترسی دارند و از این طریق خواهند توانست که ایده و طرح کسب‌و‌کار خود را شفاف کرده، مدل کسب‌و‌کار و محصولات اولیه خود را بسازند و از این طریق، طرح کسب‌و‌کار خود را به نحو مناسبی آماده کنند و به سرمایه‌گذاران و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر ارائه دهند. در مرحله بعدی، فاز شتابدهی به مدت ۶ ماه آغاز می‌شود. تیم‌هایی که طرح کسب‌و‌کار و طرح مالی خود را در اختیار تیم دیموند و سرمایه‌گذاران قرار داده‌اند و دوره پیش‌شتابدهی خود را با موفقیت پشت‌سر گذاشته‌اند می‌توانند وارد مرحله شتابدهی شده و از تمامی امکاناتی که دیموند برای آن ها فراهم می‌نماید استفاده کنند. همچنین استارتاپ‌ها می‌توانند از سرمایه‌هایی که سرمایه‌گذاران در اختیار آنها قرار می‌دهند، بهره‌مند شوند. خدمات دیموند: مربیگری فضای کاری کارگاه ها سرمایه گذاری دیموند تهران: تهران، خیابان کارگر شمالی، پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران، پارکینگ کتابخانه قلمچی Email: info@dmondgroup.com دیموند شیراز: شیراز، میدان ارم، دانشگاه شیراز، جنب ساختمان مدیریت، برج نوآوری Email: Shiraz@dmondgroup.com دیموند تبریز: تبریز، میدان باغ گلستان، پشت هتل سینا، کوچه کمپانی 2، خانه کمپانی، بنیاد ملی نخبگان آذربایجان شرقی Email: Tabriz@dmondgroup.c

 

 

شتابدهنده دانش بنیان آی‌تِک،

شتاب دهنده آی تک، به عنوان اولین شتابدهنده تخصصی B2B، B2G و B2B2C متمرکز بر فنآوری‌های Industry 4.0 است که از ابتدای سال 1397 فعالیت خود را در این عرصه آغاز نموده است. خدمات شتابدهنده آی‌تِک: مربیگری Mentoring تحقیقات نشان می‌دهد که کارآفرینان با دسترسی به مربیان فعال، هفت برابر احتمال افزایش سرمایه و سه و نیم برابر احتمال جذب مشتری را دارند. یکی از نقاط قوت آی تک، دسترسی به مربیان قدرتمند در زمینه انرژی است. این شتاب دهنده به منتورهای فعال در زمینه های مختلف دسترسی دارد: سرمایه گذاری، بازاریابی، فنی و متخصص در حوزه های مختلف انرژی، طراحی، بنیانگذاران، مدیران محصول و بخشهای حقوقی. و همچنین لازم به ذکر است که در میان منتورهای آن بانوان موفق و توانمند حضور موثر دارند. آموزش Learning مجموعه کارگاه‌های آموزشی آی تک برای آموزش افراد متناسب با رویکردهای جدید کسب و کار و با الگوگیری از اکوسیستم‌های استارتاپی پیشرو دنیا، با حضور اساتید مجرب از بخش‌های سرمایه گذاری، دانشگاهی، کارآفرینی و متخصصان حوزه انرژی و IT حول موضوعات استارتاپی در فضای انرژی و با استفاده از پلتفرم‌های جدید شامل بلاک چین، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و آنالیز داده و… می باشد. این کارگاه ها با دو رویکرد آموزشی و ارتقایی در محیط‌های دانشگاهی و پژوهشی و همچنین شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت انرژی، نفت و گاز برگزار می شود. سرمایه‌گذاری اولیه initial Investment استارتاپ ها برای برداشتن قدم های اولیه نیازمند به سرمایه اولیه می باشند تا تکمیل محصول و جذب مشتری و موارد مربوط به بازاریابی و برندینگ ابتدایی را با آسودگی و بدون دغدغه انجام دهند. شتاب دهنده آی تک علاوه بر امکانات و خدمات غیر نقدی، در دوره شتاب‌دهی 35 میلیون تومان سرمایه نقدی در اختیار شما قرار می دهد. فضای کار Work Space ما در راستای فعالیت با بیشترین بازدهی استارتاپ ها، فضایی مناسب برای آن ها فراهم می کنیم تا در محیطی با امکانات مناسب علاوه بر تعامل با تیم های استارتاپی دیگر، منتورها، نفرات شتاب دهنده و متخصصان حوزه های مختلف، رشد حداکثری را تحت حمایت شتاب دهنده آی تک داشته باشند. موارد درنظر گرفته شده شامل موارد زیر می‌باشد: فضای کار کامپیوتر پرینتر متصل به شبکه اینترنت آدرس : تهران – بلوار آفریقا – خیابان گل‌آذین – پلاک 26 – طبقه دوم تلفن : 71124000 – 021 ایمیل : info@itechac.com

سبد خرید و فروش محصولات و خدمات

سبد خرید و فروش محصولات و خدمات

Item removed. Undo