ایرانی، کالا/خدمت مبتنی بر دانش ارائه کن             شیوه مشارکت اعضای هیئت علمی و دانشاه ها در شرکتهای دانش بنیان             به کارگیری محصولات خدمات شرکتها جهت توسعه کسب و کار خود             معرفی محصولات و خدمات خود به دیگران             مشاهده جزئیات امار شرکتهای دانش بنیان و غیر دانش بنیان             ایرانی کالای مرغوب ایرانی بخر            
شبکه دانش بنیان ویترین عرضه محصولات، خدمات و اطلاعات دانش بنیان و دانش محور
  •   جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰

راهنمای ساده

سلام
از اینکه با ما در سایت دانش بنیان هستی خوشحالیم. امیدوارم از بودن با ما راضی باشی و به دیگران هم توصیه کنی به ما ملحق بشن.
میخوام بصورت ساده شما را راهنمایی کنم تا لذت و بهره بیشتری از سایت دانش بنیان ببری. آماده ای؟
اول ثبت نام کن. گذاشتن عکس خودتو یادت نره. البته اجباری نیست ولی جالب تر میشه. ضمنا نام و عکس و مشخصات خاص شما را کسی نمی بینه.
یادت نره که بری به ایمیلت و حساب خود را فعال کنی
لطفا نام کاربری، شماره رمز و کد کاربری خود را یه گوشه ای بنویس که دم دستت باشه.

ادامه متن
پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
0
تولید شیشه نانویی ضد بخار برای هواپیماهای داخلیبه گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت دانش بنیان اقدام به تولید شیشه‌های نانویی برای استفاده در هواپیماهای داخلی کرده است. هواپیماهای C۱۳۰، بوئینگ ۷۰۷، فوکر ۵۰، فوکر ۲۷ و فوکر ۱۰۰ از جمله هواپیماهایی هستند که از نانومحصولات این شرکت استفاده می‌کنند. صاپا بشیر در حال حاضر روی ساخت شیشه‌های نانویی برای استفاده در هواپیماهای ایرباس کار می‌کند. یکی از مشکلات موجود در هواپیماهای تجاری، تولید و تأمین شیشه‌های هواپیما در بخش کابین خلبان و کابین مسافر است. این شیشه‌ها به دلیل طراحی پیچیده و پوشش‌های نانومتری تاکنون تنها توسط ۵ کشور در دنیا تولید می‌شدند. مواد مورد استفاده در طراحی و ساخت بخش‌های مختلف هواپیما مانند بدنه، ساختمان داخلی و شیشه‌های مورد استفاده در کابین خلبان و کابین مسافران خواص مشخصی را دارا هستند. با توجه به ارتفاع زیاد پرواز (حدود ۳۵۰۰۰ پا) و فشار پایین در این ارتفاع در مقایسه با سطح زمین، ساختار هواپیماها باید به گونه‌ای طراحی و مهندسی شوند که بتوانند هنگام پرواز فشار مناسب برای انسان را در کابین تأمین کنند. از این رو اختلافی میان فشار هوای داخل و خارج هواپیما به وجود می‌آید که حتی می‌تواند منجر به از هم پاشیدن اجزای آن شود. به عنوان یکی از بخش‌های مهم در طراحی هواپیما، شیشه‌ها باید به نوعی ساخته شود که با پرواز هواپیما در ارتفاع و قرارگیری در دماهای حتی زیر صفر، بتواند فشار وارده را تحمل کرده و ترک نخورد و نشکند. جنس شیشه‌های کناری و جلوی هواپیما با توجه به میزان فشاری که تحمل می‌کنند، متفاوت است. از آنجا که شیشه جلوی هواپیما یا شیشه کابین خلبان فشار بیشتری را باید تحمل کند پنجره‌های کابین خلبان را همراه با ۳ الی ۵ لایه از جنس شیشه، آکریلیک، کربن، پلاستیک و موادی دیگر می‌سازند.
درج اطلاعات ستاره دار (*) الزامی است.
verification
سبد خرید و فروش محصولات و خدمات

سبد خرید و فروش محصولات و خدمات

Item removed. Undo