ایرانی، کالا/خدمت مبتنی بر دانش ارائه کن             ایرانی کالای مرغوب ایرانی بخر             شیوه مشارکت اعضای هیئت علمی و دانشاه ها در شرکتهای دانش بنیان             به کارگیری محصولات خدمات شرکتها جهت توسعه کسب و کار خود             معرفی محصولات و خدمات خود به دیگران             مشاهده جزئیات امار شرکتهای دانش بنیان و غیر دانش بنیان            
شبکه دانش بنیان ویترین عرضه محصولات، خدمات و اطلاعات دانش بنیان و دانش محور
  •   پنجشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۸

راهنمای ساده

سلام
از اینکه با ما در سایت دانش بنیان هستی خوشحالیم. امیدوارم از بودن با ما راضی باشی و به دیگران هم توصیه کنی به ما ملحق بشن.
میخوام بصورت ساده شما را راهنمایی کنم تا لذت و بهره بیشتری از سایت دانش بنیان ببری. آماده ای؟
اول ثبت نام کن. گذاشتن عکس خودتو یادت نره. البته اجباری نیست ولی جالب تر میشه. ضمنا نام و عکس و مشخصات خاص شما را کسی نمی بینه.
یادت نره که بری به ایمیلت و حساب خود را فعال کنی
لطفا نام کاربری، شماره رمز و کد کاربری خود را یه گوشه ای بنویس که دم دستت باشه.

ادامه متن
0

 

 بسمه تعالی            

آئین‌نامه ارزیابی و تشخیص شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان

(مصوبه کارگروه مورخ مرداد 95)

 

فصل1: مقدمه و تعاریف

 مقدمه:

براساس ماده (3) آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، مصوب هیئت محترم وزیران به شماره 141602/ت46513هـ مورخ 21/8/91، آئین‌نامه حاضر برای ارزیابی و تشخیص شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان به تصویب «کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و نظارت بر اجرا» رسید.

 

تعاریف

  1. قانون: قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات
  2. شرکت: شرکت یا مؤسسه‌ خصوصی یا تعاونی که تمامی مراحل قانونی ثبت شرکت‌ها را در داخل کشور به اتمام رسانده باشد.
  3. کارگروه: کارگروه «ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و نظارت بر اجرا» موضوع ماده (3) آئین‌نامه اجرایی «قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات»
  4. شرکت دانش‌بنیان: شرکت یا مؤسسه خصوصی یا تعاونی است که به منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان به ویژه در تولید نرم افزارهای مربوط تشکیل می‌شود و بر اساس معیارهای مورد نظر این آئین‌نامه، به تأیید کارگروه می‌رسد.

شرکت‌های دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی (مطابق پیوست (4)) و نیز شرکت‌ها و موسساتی که بیش از پنجاه (50) درصد از مالکیت آنها متعلق به شرکت‌های دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی باشد، مشمول حمایت‌های این قانون نیستند.

  1. سامانه: درگاه الکترونیکی متمرکزی است که اطلاعات شرکت‌های متقاضی، جهت بررسی در آن وارد می‌شود.
  2. کارگزاران: به آن دسته از نهادها، سازمانها و شرکتها اطلاق می‌شود که به منظور ارزیابی و تشخیص شرکتها و موسسات دانش‌بنیان توسط دبیرخانه کارگروه انتخاب می‌شوند.
  3. نمونه آزمایشگاهی: نمونه اولیه­ای از محصول است که در محیط آزمایشگاهی کارکردهای اصلی محصول نهایی را داشته باشد و شرکت تلاش می­کند با انجام آزمایش­ها و طراحی­های بیشتر، اشکالات آن را برطرف کند، اگرچه ممکن است هنوز محصول نهایی ساخته نشده باشد.
  4. فهرست کالاها و خدمات دانش‌بنیان: فهرستی که بعنوان محصولات در حوزه فناوری­های برتر و با ارزش افزوده بالا، به تصویب کارگروه می‌رسد.

 

 

 

فصل2 : معیار‌های ارزیابی و تشخیص «شرکت‌ها» و «کالاها و خدمات» دانش‌بنیان

کالاها و خدمات ارایه شده از سوی شرکت متقاضی باید همه معیارهای مندرج در ماده (1) را داشته باشد. همچنین شرکت‌های متقاضی نیز باید معیارهای یکی از مواد (3) یا (4) یا (5) را احراز نمایند.

 

ماده 1- شرایط کالاها و خدمات دانش‌بنیان مورد تایید

سطح فناوری: کالاها و خدمات باید در حوزه فناوری­های بالا یا متوسط به بالاباشد به این معنا که دانش فنی طراحی و ساخت نمونه‌ی آزمایشگاهی یا نمونه صنعتی محصول به دلیل پیچیدگی فنی:

1- به سختی قابل کپی‌برداری بوده و کسب آن از موانع اصلی ورود شرکت‌های دیگر به بازار باشد.

2- نیازمند تحقیق و توسعه قابل توجه توسط تیم فنی خبره برای کسب آن باشد.

3- منجر به ایجاد بخش عمده ارزش افزوده[1] محصول، شده باشد.

تبصره - خدمات زیر، بعنوان خدمات دارای معیار بند 1-1، پذیرفته می­شود؛

الف- خدمات «دانش ‌فنی، فناوری و طراحی» بر روی کالا یا خدمت حائز معیارهای بند 1-1

ب- خدمات جانبی «نصب، تعمیر و نگهداری تخصصی» مرتبط با کالا یا خدمت حائز معیارهای ماده 1 و ساخته شده توسط شرکت متقاضی

ج- خدمات ارایه شده با استفاده از تجهیزات یا فرآیندهای حائز معیارهای ماده 1 و ساخته شده توسط شرکت متقاضی

1-2- مرحله تولید: کالاهای ارایه شده،‌ باید در حال تولید بوده یا حداقل در حد نمونه آزمایشگاهی (با قابلیت بررسی فنی)‌ ساخته شده باشند، همچنین خدمات، باید دارای اسناد فروش باشند.

1-3- تسلط بر دانش فنی مبتنی بر تحقیق و توسعه: شرکت باید «دانش فنی طراحی کالاها و خدمات یا یک زیر سیستم اصلی[2] کالا و خدمات» یا «دانش فنی طراحی و اجرای فرآیند تولید کالا و خدمات» را مشروط به پیچیده بودن این فرآیند تولید، براساس تحقیق و توسعه و مطابق با پیوست (1)، کسب کرده و داشته باشد.

تبصره- در صورتی که تسلط بر دانش فنی مبتنی بر تحقیق و توسعه بر روی کالاها و خدمات دانش‌بنیان توسط افراد اصلی شرکت، قبلا در مجموعه دیگری (از جمله دانشگاهها، مراکز پژوهشی و سایر شرکتها) انجام شده باشد، بند 1-3 مورد تایید خواهد بود.

 

ماده 2- معیارهای شرکتهای دانش‌بنیان

شرکت‌های‌ موضوع این آئین‌نامه شامل سه دسته، شرکتهای تولیدکننده کالاها و خدمات دانش‌بنیان، شرکتهای نوپا و شرکت‌های صنعتی دارای فعالیت دانش‌بنیان می­باشند و براساس دارا بودن معیارهای مواد (3)، (4) و (5)، مورد تایید قرار می­گیرند.

 

ماده 3- شرکت‌های تولیدکننده کالاها و خدمات دانش‌بنیان

شرکت­های تولیدکننده کالاها و خدمات دانش‌بنیان باید حائز همه معیارهای زیر باشند:

3-1- حداقل (50) درصد از درآمد یک سال مالی گذشته شرکت (که در اظهارنامه مالیاتی شرکت ذکر شده است)، ناشی از فروش کالاها و خدمات دانش‌بنیان دارای همه معیارهای ماده (1)، باشد.

3-2- شرکت دارای حداقل معادل (3) نفر نیروی انسانی تمام وقت باشد.

3-3- نسبت کارکنان تمام‌وقت در بخش‌های اصلی شرکت مطابق با پیوست (2) با حداقل مدرک کارشناسی، به کل کارکنان تمام وقت فعال در بخش‌های اصلی شرکت، برای شرکت‌های دارای کمتر از (50) نفر نیروی انسانی حداقل (30) درصد و برای سایر شرکت‌ها حداقل (20) درصد باشد.

 

ماده 4- شرکتهای نوپا

به منظور حمایت از شرکتهای تازه تأسیس، «شرکتهای نوپا» با دارا بودن معیارهای زیر، تایید می­شوند:

4-1- «کالاها و خدمات دانش‌بنیان» مورد تایید را حداقل در حد نمونه آزمایشگاهی و مشروط به دارا بودن همه معیارهای ماده (1) ساخته و ارایه نماید.

4-2- حداکثر (3) سال از زمان تاسیس شرکت گذشته باشد.

4-3- شرکت دارای حداقل (2) نفر نیروی انسانی پاره وقت بوده که حداقل یک نفر از آنها، در حوزه کالا و خدمات دانش‌بنیان شرکت، متخصص باشد.

 

 

 

ماده 5- شرکتهای صنعتی دارای فعالیت دانش‌بنیان

با توجه به اهمیت توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در شرکت‌های بزرگ صنعتی و رسوخ فناوری‌های برتر در صنایع و شرکت‌های بزرگ، شرکتهای متقاضی با دارا بودن یکی از شرایط بندهای 5-1 یا 5-2، بصورت شرکت صنعتی دارای فعالیت دانش‌بنیان، تایید می­شوند:

5-1- حداقل (10) درصد از درآمد یک سال مالی گذشته شرکت (که در اظهارنامه مالیاتی شرکت ذکر شده است)، ناشی از فروش کالاها و خدمات دانش‌بنیان دارای همه معیارهای ماده (1)، باشد.

تبصره -  شرکت دارای حداقل معادل (3) نفر نیروی انسانی تمام وقت باشد.

 

5-2- حداقل (50) درصد از درآمد یک سال مالی گذشته شرکت (که در اظهارنامه مالیاتی شرکت ذکر شده است)، از محل فروش کالا(که لزوما در فهرست کالاها و خدمات دانش‌بنیان نبوده و معیارهای ماده 1 را ندارد) با استفاده از تجهیزات یا فرآیندهای حائز همه معیارهای ماده (1)، باشد.

تبصره- شرکت دارای حداقل معادل (3) نفر نیروی انسانی تمام وقت باشد.

 

 

فصل3: ضوابط اجرایی

ماده 6- تاییدیه دانش‌بنیان و حمایتهای مربوط

6-1- به منظور حمایت از شرکت‌های مستعد، دبیرخانه کارگروه می­تواند بندهای 3-2 و 3-3 ماده 3 و تبصره­های بندهای 5-1 و 5-2 ماده 5 را، با توجه به دارا بودن شرایط فناورانه شرکت­های متقاضی، مورد اغماض قرار دهد.

6-2- شرکتهای‌ موضوع این آیین نامه (تولیدکننده کالاها و خدمات دانش‌بنیان، نوپا و صنعتی دارای فعالیت دانش‌بنیان) برای مدت (2) سال مشمول حمایت‌های مورد نظر قانون می‌باشد. تمدید این زمان منوط به تداوم معیارهای مورد نظر آیین نامه ارزیابی و تشخیص شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان است.

تبصره- شرکتهای نوپا در صورت تمدید، علاوه بر دارا بودن معیارهای آیین نامه ارزیابی و تشخیص شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان ، باید دارای اظهارنامه مالیاتی باشند.

6-3- «شرکتهای صنعتی دارای فعالیت دانش‌بنیان»  مشمول معافیت­های مالیاتی نمی­باشند.

6-4- حمایت‌های مورد نظر قانون، صرفا برای توسعه و تولید کالاها و خدمات دانش‌بنیان حائز همه معیارهای ماده (1) خواهد بود.

6-5- شرکت‌های تأیید شده، جهت استفاده از هر یک از حمایت‌ها و تسهیلات مد نظر قانون، باید معیارهای خاص مورد نظر برای آن نوع حمایت‌ها و تسهیلات را نیز احراز نمایند.

6-6- حمایت‌هایی که به هر دسته از شرکت‌ها تعلق می‌گیرد، از سوی کارگروه یا سایر مراجع ذی‌صلاح تعیین می‌شود.

6-7- «واحد تحقیق و توسعه یا طراحی مهندسی» و شرکت‌های منشعب از شرکت‌ها، موسسات یا مراکز علمی و پژوهشی، چنانچه به صورت یک شرکت مستقل حقوقی ثبت شود، می‌تواند مستقلا در سامانه ثبت نام نموده و فرآیند ارزیابی روی آن‌ها انجام شود. 

 

ماده 7- فرآیند اجرایی

7-1- دبیرخانه کارگروه می­تواند براساس بند 1-1 ماده (1)، فهرست کالاها و خدمات دانش‌بنیان را اصلاح و به روز رسانی نماید.

7-2- دبیرخانه کارگروه می­تواند شرکتهای تایید شده را بر مبنای معیارهای این آیین نامه و سایر مصوبات کارگروه، بصورت دوره­ای یا تصادفی مورد ارزیابی قرار داده و اقدامات لازم برای خروج شرکت‌هایی که دارای این معیارها نباشند، از فهرست شرکت‌های مشمول مزایای قانون، به عمل آورد.

7-3- درصورت عدول شرکت از معیارهای مندرج در این آئین‌نامه در هر زمان، آن شرکت امکان استفاده از تسهیلات مورد نظر قانون را از دست خواهد داد و دبیرخانه کارگروه می­تواند اقدامات لازم برای خروج شرکت‌هایی که دارای این معیارها نباشند، از فهرست شرکت‌های مشمول مزایای قانون، به عمل آورد.

7-4- پس از ورود اطلاعات توسط شرکتهای متقاضی در سامانه، دبیرخانه کارگروه آنها را برای کارگزاران مربوطه ارسال می‌کند.  نتایج بررسی کارگزاران، توسط دبیرخانه برای تصمیم‌گیری نهایی به کارگروه ارجاع داده می‌شود.

7-5- همه شرکت‌هایی که از تاریخ تاسیس آنها بیش از (3) سال گذشته باشد، باید در مرحله ارائه تقاضا، دارای اظهارنامه مالیاتی باشند.

7-6- شرکت­های متقاضی موظف به ارایه تعهدنامه دارا بودن نظام­ نامه مالی، مصوب در هیات مدیره یا مجمع عمومی شرکت یا موسسه، می­باشند.

7-7- صورت‌های مالی شرکت‌های متقاضی، حسب مورد (بر مبنای مصوبه کارگروه) باید به تأیید حسابرسان رسمی (موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران) برسد.

7-8- پرونده شرکتهایی که برخی از معیارهای این آیین نامه را احراز نمی‌کنند در موارد خاص به پیشنهاد اعضای کارگروه یا دبیرخانه کارگروه، در کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

7-9- پروندة شرکت‌هایی که در عمل به تعهدات خود دارای سابقه سوء هستند (در زمینه تسهیلات، حمایت‌ها، مالیات، بیمه و ...)، طبق دستورالعمل پیوست (3) بررسی خواهد شد.  

7-10- در صورت هرگونه تخلف شرکت در عمل به تعهدات خود و استفاده از حمایت های قانون برای مقاصد دیگر، ضمن محرومیت از استفاده مجدد از این حمایتها، مشمول مجازات های موضوع ماده (11) قانون نیز می‌باشد.  

 

 

این آئین‌نامه در (7) ماده و (5) تبصره در جلسه مورخ  23/05/95  کارگروه به تصویب رسید و جایگزین آئین‌نامه ارزیابی و تشخیص شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان در مصوبات کارگروه مورخ  22/12/1394، مورخ 16/11/1393، مورخ 17/12/1392، مورخ 21/12/1391 و «شیوه‌نامه معیارهای کالاها/خدمات دانش‌بنیان برای بررسی کالاها/خدمات در کارگزاران ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان» مصوبه کارگروه مورخ 31/3/1393 می‌شود.

 

پیوست (1): معیارهای تسلط بر دانش فنی مبتنی بر فعالیت‌های تحقیق و توسعه

 

شرکت باید «دانش فنی طراحی کالاها و خدمات یا یک زیر سیستم اصلی[3] کالا و خدمات» یا «دانش فنی طراحی و اجرای فرآیند تولید کالا و خدمات» را مشروط به پیچیده بودن این فرآیند تولید، براساس تحقیق و توسعه کسب کرده و داشته باشد. دانش فنی مذکور، بایستی از یکی از روش­های زیر یا ترکیبی از روش­های زیر و مبتنی بر فعالیت‌های تحقیق و توسعه، توسط شرکت کسب شده باشد:

1- عمدتاً به صورت داخلی توسعه داده باشد به این معنا که بخش عمده دانش فنی طراحی و ساخت (حداقل در حد نمونه آزمایشگاهی)، از طریق توانمندی‌های فنی خود شرکت حاصل شده باشد.

2- دانش فنی مربوط به طراحی و ساخت (حداقل در حد نمونه آزمایشگاهی) از محصولی که قبلا توسط افراد یا شرکت‌های دیگر تولید شده است را به صورت نسبتاً کاملی از طریق فرآیند مهندسی معکوس کسب کرده باشد.

3- هر چند شرکت دانش فنی محصول یا فرآیند پیچیده تولید را از مجموعه های بیرونی (از طریق روش‌هایی نظیر خرید لیسانس، کلید در دست، خرید تجهیزات و...) کسب کرده است، ‌اما در محصول یا فرآیند پیچیده تولید محصول، تغییرات اساسی ایجاد کرده باشد.

در فرآیند ارزیابی دانش فنی، دانش فنی شرکت بر روی تک تک محصولات شرکت، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد؛ لذا ممکن است دانش فنی شرکت برای یک کالا یا خدمت تایید و برای کالا یا خدمت دیگرش تایید نشود.

 

 

پیوست (2): فهرست فعالیت‌های اصلی و فعالیت‌های پشتیبانی در شرکت‌های دانش‌بنیان

 

فعالیت های اصلی

فعالیت‌های پشتیبانی

1.  بخش مدیریت ارشد و برنامه‌ریزی راهبردی

2.  بخش تولید کالا/خدمت (شامل مدیریت یا انجام تولید)

3.  تعامل و مذاکره با تامین کنندگان (از جمله تدوین برنامه‌های خرید)

4.  بخش بازاریابی و اخذ پروژه‌ها، انجام مذاکرات و برنامه‌ریزی مشتریان

5.  طراحی، تحقیق و توسعه و آزمایش و کنترل کیفیت

6.  بخش تامین مالی و مطالعات امکان سنجی

7.  بخش خدمات تخصصی پس از فروش و ارائه خدمات آموزشی به مشتریان

8.  بخش مربوط به فناوری از جمله انتقال و تجاری‌سازی آن

1.  بخش منابع انسانی شامل جذب، آموزش و ارتقاء/ مدیریت دانش از جمله مستندسازی دانش

2.  بخش اداری و عمومی (شامل حسابداری، IT و پشتیبانی شبکه داخلی شرکت، امور دفتری، روابط عمومی، تبلیغات عمومی، امور حقوقی)

3.  نگهبانی، تعمیرات و نگهداری عمومی و امور خدماتی از جمله نظافت، آبدارخانه

4.  بسته بندی یا توزیع و سازماندهی شبکه توزیع

5.  فعالیتهای مربوط به سلامت، ایمنی و محیط زیست

6.  بخش انبار و کنترل موجودی/ خدمات گمرکی و بازرگانی/ کارپردازی و خرید تجهیزات، مواد اولیه، ملزومات اداری

 

 

 

 

 

 

پیوست (3): دستورالعمل بررسی سوء سابقه شرکت‌ها

 

 ماده1- شرکت‌هایی که سوء سابقه و تخلفات مکرر در عمل به تعهدات خود داشته‌اند (در زمینه تسهیلات، حمایت‌ها، مالیات، بیمه و ...)، از شمول بررسی در قالب «آئین‌نامه ارزیابی و تشخیص شرکت‌های دانش‌بنیان» خارج می‌باشند. 

ماده2- اعضای کارگروه مشخصات شرکتهایی را که در تعامل با آنها از انجام تکالیف قانونی و تعهدات خودداری کرده‌اند، در اختیار کارگروه قرار می‌دهند.

تبصره: صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق اخذ اطلاعات از سایر نهادهای مالی، سابقه مالی شرکت‌های دارای سوء سابقه را استخراج و در اختیار کارگروه قرار می‌دهد.

ماده3- در صورت تشخیص کارگروه، دبیرخانه کارگروه می‌تواند از سایر مراجع ذیربط نیز استعلام‌های لازم را دریافت دارد. دبیرخانه کارگروه می‌تواند برای این منظور از کارگزار یا کارگزارن معتمد و صاحب صلاحیت استفاده نماید.

ماده4- در صورت اعتراض شرکت‌ها، دبیرخانه کارگروه بررسی و تصمیم‌گیری نهایی را انجام خواهد داد. 

ماده 5- تاییدیه شرکتهای دانش‌بنیان که تخلفات مکرر در عمل به تعهدات خود داشته باشند (تسهیلات مالی و حمایت‌ها)، لغو می‌شود.

 

 

 

پیوست (4): فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیر دولتی

 

بر اساس قوانین موجود، فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی به شرح زیر می‌باشد:

1 – شهرداری‌ها و شرکتهای تابعه آنان مادام که بیش از 50 درصد سهام و سرمایه آنان متعلق به شهرداری‌ها باشد.
2 - بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی 3 - هلال احمر 4 - کمیته امداد امام 5 - بنیاد شهید انقلاب اسلامی
6 - بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 7 - کمیته ملی المپیک ایران 8 - بنیاد 15 خرداد 9 - سازمان تبلیغات اسلامی 10 - سازمان تأمین اجتماعی  11 - فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران 12 - مؤسسه‌های جهاد نصر، جهاد استقلال و جهاد توسعه زیر نظر جهاد سازندگی 13- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی 14-کتابخانه حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی (‌قم) 15- جهاد دانشگاهی 16- بنیاد امور بیماریهای خاص 17- سازمان دانش‌آموزی  18- صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر 19- صندوق تأمین خسارتهای بدنی

قوانین مرتبط با تعیین نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی عبارتند از: قانون فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیر دولتی؛ قانون الحاق بندهای (11) و (12) به قانون فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیر دولتی؛ قانون الحاق دو بند به قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیر دولتی مصوب 1373. 4. 19؛ قانون الحاق جهاد دانشگاهی به فهرست قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی؛ قانون الحاق بنیاد امور بیماریهای خاص به فهرست قانون فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیر دولتی مصوب 1373؛ قانون الحاق سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران به فهرست قانون فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی مصوب 1373؛ قانون الحاق صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر به فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی؛ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۰

 

 

[1] ارزش افزوده، ارزشی است که در فرآیند تولید، به ارزش کالاها/خدمات واسطه‌ای (مواد اولیه و قطعات مصرفی و ...) افزوده می‌شود.

[2]  زیرسیستم اصلی، بخشی از محصول است که علاوه دارا بودن شرط سطح فناوری کالا و خدمت (بند 1-1 ماده 1 این آیین نامه)، حداقل 30% از قیمت فروش محصول، ناشی از آن بخش باشد.

[3]  زیرسیستم اصلی، بخشی از محصول است که علاوه دارا بودن شرط سطح فناوری کالا و خدمت (بند 1-1 ماده 1 این آیین نامه)، حداقل 30% از قیمت فروش محصول، ناشی از آن بخش باشد.

 

   دانلود : kholase_Ayinname_9505.pdf           حجم فایل 300 KB
   دانلود : آیین_نامه_تشخیص_95-950523.pdf           حجم فایل 260 KB
سبد خرید و فروش محصولات و خدمات

سبد خرید و فروش محصولات و خدمات

Item removed. Undo